logo

W siedzibie LOTOS Kolej w Gdańsku podpisano dziś umowę pomiędzy NEWAG S.A. a LOTOS Kolej na dostawę 5 pięciu czteroosiowych lokomotyw GRIFFIN  E4DCU-DP.  

Działalność handlowa

W siedzibie LOTOS Kolej w Gdańsku podpisano dziś umowę pomiędzy NEWAG S.A. a LOTOS Kolej na dostawę 5 pięciu czteroosiowych lokomotyw GRIFFIN  E4DCU-DP.  

Umowa przewiduje dzierżawę przez LOTOS Kolej 5 lokomotyw wraz z ich utrzymaniem na  okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Realizacja dostaw wszystkich lokomotyw do LOTOS Kolej nastąpi w 2017 roku. Umowa zawiera również opcję pozyskania przez LOTOS Kolej kolejnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych przez NEWAG S.A. w terminie późniejszym.  

Pojazdy przeznaczone dla LOTOS Kolej to uniwersalne lokomotywy elektryczne o mocy 5,6MW w pełni dostosowane do polskiej infrastruktury kolejowej.  Lokomotywy będą zbudowane na bazie platformy GRIFFIN i  zostaną wyposażone dodatkowo w spalinowy moduł dojazdowy DUAL POWER o mocy 350 kW.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że po raz kolejny LOTOS Kolej obdarza nas zaufaniem decydując się na włączenie do swojej floty następnego typu lokomotyw produkowanych przez naszą firmę. Jest to jednocześnie pierwsze zamówienie na  pojazdy z rodziny czteroosiowych lokomotyw GRIFFIN. Jesteśmy przekonani, że podobnie jak to się stało w przypadku DRAGONa, również te lokomotywy, dzięki najwyższym możliwym do osiągnięcia przez lokomotywy czteroosiowe parametrom trakcyjnym, wysokim wskaźnikom dostępności oraz konkurencyjnym kosztom pozyskania i eksploatacji w sposób znaczący przyczynią się poprawy efektywności operacyjnej LOTOS Kolej – mówi Bartosz Krzemiński, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. operacji NEWAG S.A.  

LOTOS Kolej, to najnowocześniejszy przewoźnik na polskich torach, który nie zwalnia tempa – podkreśla Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej – Dzięki lokomotywom GRIFFIN będziemy w stanie jeszcze efektywniej świadczyć przewozy kolejowe z korzyścią dla naszych obecnych i przyszłych klientów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji LOTOS Kolej testował kilka miesięcy lokomotywę Griffin E4MSU.  Pozytywne wyniki  tych testów przyczyniło się do zawarcia dzisiejszej umowy.

Rozwój lokomotyw 4-osiowych GRIFFIN jako jednej z dwóch kluczowych platform lokomotyw elektrycznych w portfolio produktowym NEWAG S.A. jest jednym z priorytetowych działań firmy w najbliższym czasie. Na początku tego roku GRIFFIN E4MSU jako pierwsza polska lokomotywa otrzymała certyfikaty zgodności z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI). Dzisiaj podpisana umowa spowoduje, że już w 2017 roku NEWAG jako pierwszy producent w Europie będzie reprezentowany na szlakach kolejowych przez dwie seryjnie produkowane, nowoczesne platformy lokomotyw elektrycznych wyposażone w spalinowe moduły dojazdowe, które w znaczny sposób poprawiają elastyczność operacyjną przewoźników kolejowych, a tym samym ich konkurencyjność – mówi Maciej Duczyński, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. marketingu i rozwoju NEWAG S.A.  

Przypomnijmy, że od początku 2014 roku LOTOS Kolej eksploatuje inne lokomotywy elektryczne produkowane przez NEWAG S.A. Są to 6-cio osiowe lokomotywy DRAGON E6ACT dedykowane dla ciężkich składów towarowych. Średni wskaźnik niezawodności dla tych lokomotyw, przy przebiegu całkowitym blisko 2 mln km przekracza 99,5%.

Dodatkowych informacji udziela:

Łukasz Mikołajczyk                                                                                          
Rzecznik prasowy  NEWAG S.A.                                   
tel. 668 41 09 25                                                                  
lmikolajczyk@newag.pl                                                            

Biuro Komunikacji
Grupa LOTOS S.A.
tel. 58 308 87 31
e-mail: media@grupalotos.pl 

Grupa kapi­ta­łowa NEWAG zaj­muje się pro­duk­cją, moder­ni­za­cją oraz napra­wami taboru kole­jo­wego i szy­no­wego. W zakła­dach spółki w Nowym Sączu pro­wa­dzone są prace w seg­men­cie elek­trycz­nych i spa­li­no­wych zespo­łów trak­cyj­nych, wago­nów oso­bo­wych i loko­mo­tyw spa­li­no­wych. Oddział Spółki w Gli­wicach spe­cja­li­zuje się w obsza­rze pro­duk­cji oraz moder­ni­za­cji loko­mo­tyw elek­trycz­nych. Grupa zatrud­nia ok. 2000 osób.

Grupa NEWAG pro­wa­dzi dzia­łal­ność w zakresie:

NEWAG to także part­ner pierw­szego wyboru dla mię­dzy­na­ro­do­wych kon­cer­nów (GE, Sie­mens AG, Sta­dler AG, Bom­bar­dier) – wspól­nie z Sie­men­sem zreali­zował kon­trakt o war­to­ści 1,07 mld zł na dostawę pocią­gów dla War­szawskiego Metra, a ze Sta­dle­rem – na dostawę i utrzy­ma­nie 20 EZT dla PKP Inter­city – war­tość kon­traktu to ponad 1,6 mld zł. W grudniu 2015r. Newag zainicjował swoją obecność na rynkach międzynarodowych dostarczając pierwsze pojazdy Vulcano dla FCE na Sycylii. 

LOTOS Kolej to najnowocześniejszy przewoźnik kolejowy na polskich torach. W 2014 r. spółka przewiozła 10,6 mln ton towarów. W tym roku planuje przewieźć ponad 12 mln ton. Udział przewoźnika w polskim rynku (wg. pracy przewozowej) wynosi aktualnie blisko 10%.

LOTOS Kolej uruchamia codziennie kilkaset pociągów towarowych na obszarze całej Polski i kilkanaście w ruchu międzynarodowym i granicznym. Przewoźnik posiada swoje oddziały zlokalizowane na terenie całej Polski, w których zatrudnia łącznie blisko 1000 osób.