Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Close

logo

Sposoby na pozyskanie nowych wagonów i lokomotyw oraz innowacje – to tylko niektóre tematy poruszone podczas tegorocznego Europejskiego Forum Taborowego. Spotkanie, które odbyło się w Warszawie, przyciągnęło ekspertów branży kolejowej z Polski, Litwy oraz krajów Europy Zachodniej. Wzięli w nim udział także przedstawiciele spółki LOTOS Kolej.

Ogólne

Sposoby na pozyskanie nowych wagonów i lokomotyw oraz innowacje – to tylko niektóre tematy poruszone podczas tegorocznego Europejskiego Forum Taborowego. Spotkanie, które odbyło się w Warszawie, przyciągnęło ekspertów branży kolejowej z Polski, Litwy oraz krajów Europy Zachodniej. Wzięli w nim udział także przedstawiciele spółki LOTOS Kolej.

Dla polskich towarowych przewoźników kolejowych niezwykle istotne jest eksploatowanie jak najbardziej niezawodnych lokomotyw oraz wagonów, które zapewniają bezpieczny przewóz towarów w czasie oczekiwanym przez klienta. Inwestycje taborowe są ważne również z punktu widzenia konkurencyjności przewoźników kolejowych względem transportu drogowego, korzystającego od lat z wielkich inwestycji w sieć dróg ekspresowych i autostrad.

W debacie "Innowacyjny, autonomiczny czy efektywny – oczekiwania względem taboru kolejowego dziś i jutro" uczestniczył Krzysztof Wiktorowicz, Członek Zarządu LOTOS Kolej. – Staraliśmy się i staramy pozyskiwać nowoczesne lokomotywy oraz wagony. Proces wymiany starego taboru już trwa. Mam nadzieję, że w niedługim czasie po zakończeniu najważniejszych prac modernizacyjnych na liniach kolejowych, więcej środków będzie bezpośrednio przeznaczanych na dofinansowanie zakupu wagonów i lokomotyw przez przewoźników. Taka pomoc to najlepsza metoda szybkiej wymiany starego taboru na nowoczesny – tłumaczył Krzysztof Wiktorowicz.

Kolejowa spółka LOTOSU to drugi największy przewoźnik towarowy w kraju i lider pod względem przewozów towarów niebezpiecznych. Inwestycje w tabor są niezbędne do podwyższenia konkurencyjności i rozwoju na dynamicznie zmieniającym się rynku. Już teraz 38% lokomotyw liniowych i 32% lokomotyw manewrowych eksploatowanych przez LOTOS Kolej to nowoczesne pojazdy, wyprodukowane po 2010 roku. Tylko w ostatnich tygodniach spółka pozyskała pięć nowoczesnych lokomotyw polskiej produkcji spółki NEWAG. W lutym wydzierżawiła od francuskiego Akiemu fabrycznie nową lokomotywę TRAXX MS. Przed spółką kolejne wyzwania, w tym realizacja projektu „Zakup nowoczesnego taboru intermodalnego przez firmę LOTOS Kolej” o wartości 183 miliony złotych, w ramach którego spółka pozyska kolejne 2 nowoczesne lokomotywy i 324 wagony–platformy do przewozu kontenerów.

LOTOS Kolej rozpoczęła 2019 rok z optymizmem – liczba dostępnych na rynku nowoczesnych lokomotyw i ofert na dzierżawę taboru jest dużo większa, niż miało to miejsce w 2018 roku. Poprawa sytuacji na rynku pomoże w realizacji przyjętej strategii.

Udostępnij