logo

Spółka LOTOS Kolej, na mocy umowy dzierżawy, zasiliła we wrześniu swoją flotę kolejną, nowoczesną lokomotywą typu TRAXX, pierwszą z serii DC3 – o numerze E594-001. Jednostkę dostarczyła firma Akiem, która tym samym potwierdza swoją pozycję lidera na europejskim rynku oraz ambicje, by zapewnić polskim przewoźnikom najnowocześniejszy tabor.

Działalność handlowa

LOTOS Kolej wzbogaciła swój park lokomotywowy o czteroosiową lokomotywę elektryczną najnowszej generacji, która będzie przeznaczona do wykonywania pracy przewozowej w Polsce. Lokomotywa Alstom Traxx DC3 PL po raz pierwszy została zaprezentowana wspólnie przez obie spółki we wrześniu 2019 roku na największym spotkaniu branży kolejowej w regionie, podczas targów Trako.

– Jesteśmy dumni z faktu, że wspólnie z LOTOS Kolej staliśmy się pionierami we wdrożeniu do eksploatacji pierwszej nowoczesnej lokomotywy z serii TRAXX DC3 dla Polski. Realizacja projektu TRAXX DC3 świadczy o naszym zdecydowanym zaangażowaniu w rozwój i wydajność transportu kolejowego w Polsce. Wspólnie z LOTOS Kolej osiągnęliśmy swoisty kamień milowy – mówi Anna Puchałowicz, dyrektor ds. sprzedaży Akiem na Europę Centralną.

Jako niezawodny partner, umożliwiamy naszym klientom dostęp do zrównoważonego transportu, ofertując najem nowoczesnych lokomotyw wraz z pełnym utrzymaniem, odpowiadających wymaganiom operatorów kolejowych w zakresie ich dostępności, zdolności trakcyjnych i wydajności. Wspieramy naszych klientów na każdym etapie projektu, dostarczając w pełni niezawodne, bezpieczne, najnowszej generacji pojazdy, dzięki czemu przyczyniamy się do rozwoju nowoczesnych trendów na kolei – dodaje Anna Puchałowicz.

Akiem posiada w swojej flocie ponad 220 lokomotyw TRAXX, z których 60 może być eksploatowanych w Polsce. Platforma TRAXX zapewnia doskonałe parametry techniczne i składa się z niezawodnych, sprawdzonych komponentów gwarantujących najwyższy poziom użyteczności.

Lokomotywa TRAXX DC3 jest lokomotywą uniwersalną, może osiągnąć prędkość do 160 km/h, a jej maksymalna siła pociągowa wynosi 320 kN, co pozwala na zwiększenie maksymalnego obciążenie pociągu. Ulepszenie systemu napędowego ważącego 86 ton pojazdu wpływa na niższe zużycie energii. Parametry lokomotywy pozwoliły na zwiększenie przebiegów międzyprzeglądowych – z 30 do 40 tysięcy kilometrów. Obecnie po światowych torach jeździ już ponad 2 000 lokomotyw TRAXX, które mają zezwolenie na jazdę w 20 krajach, pokonując rocznie łączny dystans wynoszący około 300 milionów kilometrów.

Doskonale znamy lokomotywy z rodziny TRAXX, które użytkujemy już od 2010 roku, Eksploatujemy zarówno TRAXX MS, jak i TRAXX DC. Lokomotywa od Akiemu TRAXX DC3 będzie pierwszym tego typu modelem, który wykazuje się wysokim współczynnikiem dostępności i odpowiednią charakterystyką trakcyjną dla przewozów towarowych. Jestem przekonany, że lokomotywa sprawdzi się w działalności przewozowej naszej spółki – ocenia Anatol Kupryciuk, prezes zarządu LOTOS Kolej.

Cieszymy się, że do coraz większej liczby nowoczesnych lokomotyw eksploatowanych przez LOTOS Kolej możemy włączyć również TRAXX DC3. Pracujemy nad tym, by w kolejnych miesiącach pozyskać następne nowoczesne lokomotywy – podkreśla Jaromir Falandysz, wiceprezes zarządu LOTOS Kolej.

***

LOTOS Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarów niebezpiecznych. Aktualnie mająca siedzibę w Gdańsku spółka eksploatuje ponad 120 lokomotyw i ponad 4 000 wagonów, świadcząc usługi dla spółek Grupy Kapitałowej LOTOS i dla klientów zewnętrznych. Spółka oferuje również usługi obsługi bocznicy kolejowej, wynajmu i serwisu technicznego taboru kolejowego oraz czyszczenia cystern kolejowych.

Akiem to europejski lider świadczący usługi na rzecz przewoźników kolejowych, podmiotów przemysłowych i regionów. Grupa dysponuje flotą ponad 600 lokomotyw i prawie 160 zespołów trakcyjnych. Oferuje rozwiązania obejmujące cały łańcuch wartości związany z taborem kolejowym. Akiem obecne jest w 17 krajach Europy i obsługuje dziś 65 klientów.  Zatrudnia ponad 220 pracowników głównie we Francji, w Niemczech, w Szwecji, we Włoszech, na Węgrzech, w Polsce i w Anglii.

Akiem Technik jest podmiotem technicznym grupy Akiem i posiada certyfikat ECM (podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie).  Kompletny ekosystem utrzymania Akiem Technik działa w oparciu o europejską sieć warsztatów oraz rozbudowane magazyny części zamiennych w celu utrzymania i naprawy sprzętu udostępnianego klientom. 

Akiem należy do TLP (SNCF Participations) oraz do Eurotraction, funduszu zarządzanego przez DWS, będącego globalnym zarządcą infrastruktury.  Więcej informacji na temat Akiem uzyskać można na stronie internetowej akiem.com.

Informacje:

LOTOS
Mikołaj Szlagowski

tel. +48 505 001 211

media@grupalotos.pl

www.lotoskolej.pl

Akiem

Valérie Barral 

tel. + 33 763 147 967

valerie.barral@akiem.com

www.akiem.com

Udostępnij