Nasz serwis używa plików cookie do prawidłowego działania strony. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, możesz wyłączyć obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Close

logo

Spółka LOTOS Kolej konsekwentnie odmładza tabor. Po osiągnięciu porozumienia z CARGOUNIT, liderem polskiego rynku wynajmu lokomotyw, liczba lokomotyw TRAXX produkcji firmy Bombardier eksploatowana przez przewoźnika wynosi już 20 sztuk.

Działalność handlowa

W wyniku podpisanej umowy, dwie lokomotywy TRAXX MS2e wyprodukowane w 2020 roku, będące własnością firmy CARGOUNIT, zostaną przekazane do użytkowania LOTOS Kolej, a zdane z dzierżawy będą trzy lokomotywy Skoda 31E (seria 181), w ramach programu wymiany floty używanych lokomotyw Skoda 181 na lokomotywy nowoczesne. Pierwsza lokomotywa rozpoczęła już przewozy dla spółki, która obecnie ma w swojej flocie ponad 120 lokomotyw.

LOTOS Kolej_07092020

- Stale odmładzamy tabor poprzez zdawanie starszych lokomotyw i pozyskiwanie nowoczesnych, bardziej efektywnych. Mamy dobre doświadczenia w eksploatacji lokomotyw TRAXX produkowanych przez Bombardiera, które są istotnym elementem naszej polityki odmładzania taboru - mówi Anatol Kupryciuk, prezes Zarządu LOTOS Kolej.

Dla potrzeb przewozowych spółki niezwykle istotne są parametry lokomotywy TRAXX MS2e, która jest zaprojektowana do transgranicznego transportu towarów i osób między siedmioma krajami, w tym Polską, Niemcami i Czechami, w których działalność przewozową prowadzi LOTOS Kolej.

- Wymiana starszego taboru na nowy jest uzasadniona ekonomicznie. Lokomotywa TRAXX MS2e cechuje się wysokimi parametrami i niską awaryjnością, co przekłada się bezpośrednio na niższe koszty eksploatacji i odpowiada potrzebom przewozowym LOTOS Kolej - dodaje Jaromir Falandysz, wiceprezes Zarządu LOTOS Kolej.

- Cieszymy się, że możemy zaoferować LOTOS Kolej sprawdzone lokomotywy TRAXX, posiadające homologację w kilku krajach i charakteryzujące się niskimi kosztami eksploatacji. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźnika, zależy nam na dostarczaniu nowoczesnych lokomotyw w ramach wieloletniej współpracy z LOTOS Kolej - komentuje Łukasz Boroń, prezes Zarządu CARGOUNIT.

***

CARGOUNIT (Industrial Division)

CARGOUNIT to największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z największych tego typu podmiotów w UE.

CARGOUNIT posiada blisko 180 lokomotyw na wynajem, zarówno trakcyjnych, jak i manewrowych. Oferuje szeroki wybór taboru, od lokomotyw spalinowych manewrowych i liniowych, po lokomotywy elektryczne, w tym nowoczesne lokomotywy wielosystemowe przeznaczone do ruchu międzynarodowego. CARGOUNIT dysponuje także elektrycznymi zespołami trakcyjnymi do przewozów pasażerskich. Obecnie firma koncentruje się na modernizacji posiadanej floty poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw jednosystemowych do przewozów krajowych oraz lokomotyw wielosystemowych do przewozów międzynarodowych.

Od 17 lat CARGOUNIT współpracuje z największymi krajowymi i zagranicznymi przewoźnikami kolejowymi działającymi na polskim rynku. Z kompleksowych usług oferowanych przez firmę korzystają między innymi przewoźnicy z branży paliwowej, chemicznej, materiałów budowlanych i ładunków intermodalnych oraz produktów dla sektora motoryzacyjnego. Atutem CARGOUNIT jest bogata i różnorodna flota lokomotyw, wieloletnie relacje z klientami, a także indywidualne podejście do współpracy w zakresie najmu.

LOTOS Kolej

LOTOS Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarów niebezpiecznych. Aktualnie mająca siedzibę w Gdańsku spółka eksploatuje ponad 120 lokomotyw i ponad 4 000 wagonów, świadcząc usługi dla spółek Grupy Kapitałowej LOTOS i dla klientów zewnętrznych. Spółka oferuje również usługi obsługi bocznicy kolejowej, wynajmu i serwisu technicznego taboru kolejowego oraz czyszczenia cystern kolejowych.

Udostępnij