
Jedna z najnowocześniejszą spółek kolejowych w Polsce w zakresie jakości świadczonych usług, ilości najnowocześniejszych lokomotyw i wykonywania przewozów kolejowych na najdłuższych odcinkach wśród wszystkich krajowych przewoźników. LOTOS Kolej w tym tygodniu oddała do eksploatacji nową dyspozyturę pociągową we Wrocławiu.
Jedna z najnowocześniejszą spółek kolejowych w Polsce w zakresie jakości świadczonych usług, ilości najnowocześniejszych lokomotyw i wykonywania przewozów kolejowych na najdłuższych odcinkach wśród wszystkich krajowych przewoźników. LOTOS Kolej w tym tygodniu oddała do eksploatacji nową dyspozyturę pociągową we Wrocławiu.
– Po Gdańsku i Zduńskiej Woli, Wrocław jest naszą trzecią dyspozyturą kolejową, która została wpięta w ogólnokrajowy system zarządzania przewozami kolejowymi – to najlepszy dowód na to, jak mocno w ostatnich latach LOTOS Kolej rozwinęła swoją działalność przewozową – mówi Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych i pełnomocnik zarządu LOTOS Kolej ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
Nowa placówka dyspozytury we Wrocławiu została strukturalnie wkomponowana w cały system zarządzania przewozami w LOTOS Kolej. - W placówce pracę znalazło już 6 osób o wysokich kwalifikacjach zawodowych w branży kolejowej i w zależności od potrzeb przewozowych na Dolnym Śląsku i całej „ścianie zachodniej” oraz rozwoju przewozów w krajach Europy Zachodniej nie należy wykluczyć, że jest to początek budowy nowej dużej struktury organizacyjnej – dodaje dyrektor Łosiński.
Warto podkreślić, że w ub. r. LOTOS Kolej przewiozła łącznie 8,4 mln ton produktów (przy przerobie rafinerii na poziomie 8,1 mln ton). Ten wynik dał spółce 7- procentowy udział w rynku przewozów towarowych koleją. W tym roku LOTOS Kolej planuje przewieźć 10 mln ton produktów. – Główny przyrost wolumenów przewozowych będzie wynikiem zakończonej z powodzeniem rozbudowy rafinerii w Gdańsku w ramach Programu 10+ oraz udanej współpracy z wieloletnimi partnerami biznesowymi, dla których usługi LOTOS Kolej, charakteryzujące się najwyższą jakością, są najważniejsze – komentuje Marian Wasilewski, dyrektor ds. przewozów LOTOS Kolej.
W celu realizacji zadań przewozowych pomogą m.in. nowe lokomotywy spalinowe TRAXX DE. – Ich pierwszej partii spodziewamy się jeszcze wiosną tego roku – podaje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru LOTOS Kolej. – Do końca września 2011 roku do Gdańska dotrą wszystkie z dziesięciu zamówionych przez nas TRAXX-ów serii DE. Przymierzamy się również do testowania polskiej lokomotywy Dragon, która zostanie nam dostarczona po odbyciu próbnej eksploatacji u innego przewoźnika kolejowego STK Wrocław. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku, do testów, na naszej bocznicy pojawią się kolejne nowoczesne lokomotywy, tym razem manewrowe – podsumowuje dyrektor Smoter.
Obecnie w barwach LOTOS Kolej jeździ już 17 najnowocześniejszych lokomotyw elektrycznych typu TRAXX MS i Siemens. Po dostarczeniu 10 lokomotyw TRAXX serii DE przewoźnik będzie posiadał najnowocześniejszą flotę lokomotyw w Polsce. – Taki atut da naszej spółce przewagę konkurencyjną w kraju i pozwoli konkurować na rynkach zachodnich z najlepszymi przewoźnikami kolejowymi – kończy dyrektor Łosiński.
LOTOS Kolej, spółka zależna Grupy LOTOS S.A., należy do największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. LOTOS Kolej koncentruje się na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej LOTOS, świadcząc usługi transportowe na terenie całego kraju. LOTOS Kolej eksploatuje obecnie 90 lokomotyw różnych typów. LOTOS Kolej należy do najlepiej postrzeganych przewoźników kolejowych pod względem jakości świadczonych usług przewozowych.
Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupa LOTOS S.A., ul. Elbląska 135, 80-718 Gdańsk, tel.(58) 308 75 70, (0) 505 050 454, e-mail: marcin.zachowicz@grupalotos.pl